e-comm
Niejeden przedsiębiorca zachodzi w głowę, jak zwiększyć sprzedaż na platformie Amazon, a w internecie wprost roi się od poradników dotyczących tego, jak wyróżnić się na tle innych firm i poprawić swoje wyniki. Choć w celu osiągnięcia sukcesu musimy spełnić liczne wymogi techniczne, do istotnych czynników wpływających na zwiększenie obrotów niewątpliwie należą też odpowiednio opracowane listingi, czyli karty produktowe. W jaki sposób profesjonalnie przygotowane treści mogą pomóc w generowaniu zysków na Amazonie? O tym dowiesz się z naszego artykułu.
Pozycjonowanie produktów na Amazonie
Aby w ogóle móc zacząć myśleć o sukcesie sprzedażowym na Amazonie, powinniśmy przede wszystkim zadbać o widoczność marki oraz o to, aby oferta trafiła do jak największej liczby odbiorców. Kluczowe jest tu dobre pozycjonowanie, czyli wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Wskutek optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) publikowane teksty wzbogacone zostają odpowiednimi słowami i frazami kluczowymi (czyli takimi, które są zgodne z preferencjami i przyzwyczajeniami użytkowników, algorytmami wybranej wersji platformy oraz aktualnymi trendami marketingowymi i językowymi w danym regionie). Dzięki temu zabiegowi oferta pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania i tym samym ma szansę dotrzeć do znacznie szerszego grona kupujących. Jest jednak pewien szkopuł – choć z pozoru zadanie wydaje się mało skomplikowane, w rzeczywistości może nastręczyć olbrzymich problemów, zwłaszcza jeśli podejmie się go osoba niezaznajomiona z procesem.
Jeśli chcesz, by optymalizacja przyniosła oczekiwane rezultaty, warto zlecić ją profesjonalistom takim jak członkowie zespołu CFEC – wymaga ona bowiem specjalistycznej wiedzy, świetnego rozeznania w bieżącej sytuacji na rynku orazpołączenia wieloletniego doświadczenia z danymi ilościowymi i jakościowymi. A skąd te dane? Istnieją narzędzia, które dostarczają dane ilościowe o wyszukiwaniach na Amazonie. Wiele danych można też pozyskać samodzielnie, np. analizując pozycje na listach bestsellerów albo listingi konkurencji. Aby przekonać się, jak olbrzymi wpływ na wyniki sprzedażowe może mieć SEO, przeczytaj tę analizę.
Profesjonalne listingi – lepsza widoczność i więcej klientów
Dobre pozycje w wynikach wyszukiwania i ciekawe, przykuwające uwagę grafiki to nie wszystko – kolejną istotną kwestią, o którą warto się zatroszczyć, jest zrobienie jak najlepszego wrażenia na odbiorcy. Chwytliwe, lekkie, przekonujące oraz nienaganne pod względem poprawnościowym treści to prosta droga do wzbudzenia zaufania konsumenta i pozyskania licznych klientów – każdy opublikowany na Amazonie tekst jasno pokazuje bowiem, jak dana firma podchodzi do relacji ze swoimi społecznościami oraz czy szanuje standardy jakościowe. Jeśli opis zostanie napisany nieskładnie, a na dodatek najeżony będzie rozmaitymi usterkami gramatycznymi czy interpunkcyjnymi, może to bardzo negatywnie odbić się na wizerunku marki i przyczynić się do spadku zainteresowania ofertą. Jako przykład można podać hasło reklamowe używane przez markę Stella Artois, „Perfection has its price”, w którym niekiedy zamiast poprawnego gramatycznie zaimka dzierżawczego „its” stosowano formę ściągniętą „it’s”. Błąd był komiczny i rażący tym bardziej, że hasło mówi o perfekcji („Perfekcja ma swoją cenę”). Jak widać, treści stworzone przez ekspertów to potężne narzędzie – aby dowiedzieć się więcej o tym, jak ważną rolę w sprzedaży odgrywa umiejętność przekazywania informacji w atrakcyjnej formie, zapoznaj się z naszym artykułem o języku korzyści.
Dobrze przygotowane treści – łatwiejsza obsługa klienta i mniej reklamacji
Każdy, kto próbował swoich sił w tworzeniu listingów na Amazonie, wie, że dobrze spełnić pewne standardy dotyczące formy publikowanych treści, czyli zadbać o odpowiednie przygotowanie nazwy, charakterystyki oraz listy z wymienionymi cechami produktu i korzyściami płynącymi z jego używania lub posiadania. Wzorzec nie jest przypadkowy: skompletowanie i stosowne opracowanie wszystkich zalecanych elementów poskutkuje między innymi tym, że kupujący otrzymają wyczerpujące, angażujące pakiety informacyjne, a dzięki temu, że nie będziemy musieli poświęcać zbyt dużo czasu na rozwiewanie wątpliwości klientów, sprzedaż stanie się w większym stopniu bezobsługowa. Co więcej, dobrze sformatowana i konkretna merytorycznie treść zmniejsza ryzyko reklamacji i roszczeń. Jeśli opis będzie niedokładny i wybrakowany, po otrzymaniu przesyłki kupujący może poczuć się sfrustrowany lub nawet oszukany, co, rzecz jasna, odbije się na ocenach i recenzjach. Te zaś są niezmiernie istotne, jeśli chodzi o pozycjonowanie na Amazonie.
Rzetelność opisu i pozytywne opinie kupujących to ważne czynniki pomagające w zdobyciu upragnionego przez większość handlowców Buy Boxa, czyli widżetu pozwalającego użytkownikom Amazona na błyskawiczne dokonanie zakupu i bezpośrednio przyczyniającego się do zwiększenia zysków. Gra jest warta świeczki, dlatego nie zadowalaj się półśrodkami i zaufaj doświadczeniu profesjonalistów.
Agnieszka Wąsowska-Telęga
Pamiętaj, jakość treści wpływa na wyniki o wiele bardziej, niż mogłoby się wydawać. Wyspecjalizowany zespół CFEC z chęcią pomoże w opracowaniu świetnych treści, które przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie produktu i – co za tym idzie – zysków.