Audyt treści na Instagramie dla marki CARGO by OWEE – realizacje CFEC
Nasz klient – CARGO by OWEE
CARGO by OWEE to marka z branży odzieżowo-modowej specjalizująca się w produkcji toreb, plecaków i nerek o zwiększonej odporności. Są one przystosowane do intensywnego użytkowania w terenie, ale mogą także stanowić oryginalny i wytrzymały element miejskiej mody.
Komunikacja B2C
W komunikacji typu B2C (skierowanej do klienta) ogromną rolę odgrywają media społecznościowe. Publikowane przez nas treści pisane i graficzne oraz wszelkiego rodzaju interakcje z użytkownikami kształtują tożsamość marki i wpływają na jej odbiór. Ze względu na swój charakter szczególnie branża modowa jest silnie nastawiona na komunikację wizualną. W takim przypadku firmowe konto na Instagramie staje się wartościowym narzędziem marketingowym.
• Generują tzw. linki wychodzące, poprawiając pozycję stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Pozyskiwanie tego rodzaju linków to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności witryny.
• Budują ekspercki wizerunek osób i firm, który znacząco wpływa na ich rozpoznawalność w sieci.
• Pozwalają dotrzeć do możliwie najszerszego grona odbiorców, co przekłada się na zwiększoną liczbę potencjalnych klientów.
Nasze artykuły miały na celu zapoznanie czytelników popularnych portali z Platformą Nethansy oraz usługami oferowanymi przez firmę. Kolejnym etapem naszych działań była promocja konkretnej kampanii Nethansy – firma gwarantowała min. 100 000 € zysku lub 50% wzrostu sprzedaży w rok lub zwrot abonamentu. Przygotowaliśmy tekst po polsku, który następnie został przetłumaczony na inne języki i wykorzystany na rynkach zagranicznych Europy Zachodniej i Północnej.
Wyzwaniem było klarowne opisanie funkcji, jakie oferuje narzędzie Nethansy. W naszych tekstach zastosowaliśmy język korzyści, aby jasno przedstawić, co mogą zyskać sprzedawcy, jeśli w pełni wykorzystają możliwości Platformy Nethansy. Przygotowaliśmy również sekcję FAQ oraz szczegółowe opisy ofert dla poszczególnych handlowców działających na cyfrowych rynkach (resellerów, hurtowników czy właścicieli marek).
Audyt komunikacji na Instagramie
Odpowiadając na potrzeby naszego klienta, przeprowadziliśmy audyt konta na Instagramie oraz analizę metod komunikacji na tej platformie. Celami były ocena sytuacji oraz opracowanie wytycznych dla osób z firmy używających tej przestrzeni do nawiązywania i utrzymywania kontaktu z odbiorcami i potencjalnymi klientami.
Analizowaliśmy, jakiego stylu i języka używają autorzy postów (także u konkurencji), a w tym:
• czy w tekstach piszą głównie o marce, czy o potrzebach klientów;
• jakie zwroty są przez nich preferowane, gdy zwracają się do odbiorców (my/Ty/Wy);
• jakie cechy produktów wyszczególniają;
• czy mają jakieś stałe, powtarzalne powiedzonka, a jeśli tak, to jakie;
• czy trzymają się jednego rejestru (styl formalny/nieformalny) w komunikacji.
Na podstawie zebranych danych i naszych obserwacji przygotowaliśmy raport oraz konkretne wytyczne. W tym pierwszym dokumencie zarysowaliśmy obraz bieżącej sytuacji, wskazaliśmy niespójności i kwestie, które wymagają poprawy. Oprócz tego, biorąc pod uwagę tożsamość marki, cele przyświecające działaniom naszego klienta, a także charakter jego grupy docelowej, stworzyliśmy wytyczne dotyczące komunikacji – katalog najważniejszych zasad do wykorzystania przez autorów zaangażowanych w prowadzenie Instagrama. W tym przypadku zależało nam na zwięzłości przekazu, aby treści te mogły zostać szybko przyswojone przez obecnych i przyszłych pracowników firmy, umożliwiając im bezproblemowe wypowiadanie się w imieniu marki na platformie.
W projektach tego typu eksperci CFEC:
• analizują komunikację klienta i konkurencji oraz jej dostosowanie do grupy docelowej;
• wyłapują błędy, dzielą się wątpliwościami i wskazują na niespójności w treściach;
• prowadzą spotkania z klientem – robocze, poświęcone analizie sytuacji i omówieniu spostrzeżeń, oraz warsztatowe, mające na celu wypracowanie wytycznych;
• rekomendują dostosowane do potrzeb klienta rozwiązania;
• tworzą wytyczne dla pracowników i współpracowników firmy.